Stolpe ut skulle man kunna säga...

Äntligen var det dax för årets första tävlings start!!

Upp i ottan för att fodra, packa in hästen och det bästa av allt... Se en sömnlös Karin ;)
Ja Karin skulle följa med och vara min hästskötare dagen till ära. Men jag vet inte riktigt vad som gick fel för henne igår kväll ;) Jag pratade med henne vid 22 tiden och då skulle hon gå och lägga sig, men vad gör hon? Jo hon följde med några vänner ut =) Då går det som det går Karin och det har du fått höra måååånga gånger idag ;)

Väl på tävlingen så fick jag se att även Johanna (rider för samma klubb som jag) skulle vara med och tävla idag!! Kul =)

Framridningen höll till utomhus och den var tyvärr urdålig!!! Sten fruset.... Jag valde att skritta fram Sixten lite längre än planerat och sen trava dom sista minuterna innan det var dax för framhoppning. Väl i ridhuset och efter lite galopp arbete så hoppade vi fram. Dock tycker jag att han slarvade lite men man kan tyvärr inte få allt här i världen. När det blir lite högre då skärper han verkligen till sig!!

In på banan och väl där blev det ett pet, ett riktigt slarv fel från hans sida.. Dom två sista hinderna låg på en lång rak linje. Vi kom jätte bra på det näst sista och Sixten blev lite stark mot sista och nu i efterhand kan jag säga att jag skulle ha tagit en bättre förhållning för då hade avståndet stämt! Men icke gjorde jag väl det i stundens hetta.. Nej nej utan i stället låg vi jätte stort till det hindret varpå Sixten faktiskt stannade och jag flyger!!

Ja så kan det gå....

Inför andra klassen hoppade vi fram jätte bra och Sixten var så där lagom taggad!
Vi var bra på det i början och jag red dom planerade svängarna. Mot hinder nummer åtta ligger jag åter igen alldeles för stort in och jag gör åter igen samma tabe.... Inte riktigt så illa, förhållningen blev bättre och jag fick in ett galopp språng till men mister lite lyt och en bom åker. Ja man kan inte få allt här i världen  =)

Summa sumarium av dagen är ändå väldigt bra. Jag börjar "rida in mig på sixten" mer och mer. Han är trots allt väldigt duktig och det går att rida väldigt snävt med honom.

over and out!


Kommentarer
Postat av: caroline

SV: jag vet faktiskt inte har inte mätt dom. Är inte så insatt i unghästarnas regler:)

2010-02-11 @ 10:47:10
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0