Vem är ägaren till en listig häst?

Idag kan jag bara konstatera att jag har en omöjlig häst på mitt samvete...!!!

Efter lite om och män imorse så kom jag ut och gav hästarna mat och fick sett att Corall´s bandage hade glidit ner lite. Inte mer med det tänkte jag och tog ut henne ur boxen och band upp henne. Fick plockat fram alla saker jag behövde och började linda om min lilla häst igen. Ni som känner Corall vet om att den hästen har ett morgon humör som ingen vill råka ut för..... Helst ska man bara gå ut i stallet och släppa ut henne i hagen.. Så glad är hon för att stå inne på dagen ;)
Nu när jag ändå hålle rpå att berätta om min hästs alla små konstigheter kan jag ju lika gärna berätta att hon skulle haft total boxvila i tre dagar till =)

Jag kunde hålla inne första dygnet ;)


Så nu ska jag åter gå till att berätta om det jag höll på med från början... Coralls bandage! Efter en hel del svordomar från min sida så var min häst bandagerad igen och redo att gå ut i hagen!

Efter det körde jag iväg och gjorde några ärenden, när jag väl kommer hem körandes stannar jag som vanligt till lite ute vid hästarnas hagar för att se att allt är okej. Tror ni att det var det?
Jo vars hästarna kom springandes och mötte mig med en gnäggning, MEN..... 

Tror ni att min (för tillfället klumpfotade) häst hade bandaget på sig...????
Mycket riktigt NEJ!

Men Varför skulle Corall sluta förvåna mig....!

Men framförallt varför skulle hon sluta överlista sin matte...???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0