Sekretess

Får man lov att ångra saker som man tidigare i livet valt att avstå ifrån...??!

Ett gammalt minne har väckts till liv igen...

Året var 2005.. Minns att det var i februari, kallt som f.. var det! Men strunt i det nu!
Det var dax för mig att mönstra, ja som ni vet får vi tjejer "anmäla oss frivilligt" för testen.

Klockan var åtta på morgonen och det var dax att samlas. Vi var 15 stycken som skulle genom gå testen denna dagen.
-Jag och 14 killar...!!
Känn ingen press eller så! Nej för tusan det gjorde jag inte heller, för jag visste att jag kom väl förbered.

Dagen avlöpte väl, jag fixade test efter test... styrka, uthållighet, psykologen.. m.m

Till slut var det då dax att leta efter en befattning som skulle kunna passa mig.
Jag hade genomfört testerna med så gott resultat att jag hade kunnat få en "jägar tjänst". Men man sa att alla platserna var redan upptagna.. Men eftersom jag red och var hästintresserad så ville dom ha mig på beridna högvakten.

Jag tackade för mig och bad om att få lov att gå hem och fundera.
Två veckor har man på sig...
Jag tackade nej..

2007 blev jag uppringd utav pliktverket. Märkligt tyckte jag eftersom jag sedan en tid tillbaka hade funderat över om jag verkligen hade gjort rätt beslut åren innan.

Man erbjöd mig och några tjejer till att komma och göra fler tester och få mer information om flygbas jägare.

Jag tackade givetvis JA!


Fyra dagar hos dom vilket jag ännu idag är extremt glad att jag gjorde trots att jag kom hem efter testerna med en hjärtmuskel inflammation som följd...

Jag klarade alla testerna utom det vi skulle göra sista dagen. Jag hade dragits med en förkylning flera veckor innan jag åkte dit. Men jag åkte dit med tanken att inte göra max men tillräckligt för att vara godkänd!
Så blev det inte med tanke på sista dagen men jag fick lov att göra om det testet någon vecka senare.


 En viss person har fått mig att börja fundera på detta igen..
Mer än så säger jag inte nu.

Puzz!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0