Bananfluga på rymmen i varberg ;)


Ja lite så var det faktiskt.

Både tisdag & onsdag eftermiddag begav jag mig från Halmstad till varberg för att träna för Svante.

Oj vad nyttigt de var då!!!! 

Första dagen låg fokus väldigt mycket på att veta exakt var hästen befann sig under en, så som rakheten, tempot m.m m.m  Mycket koncentration låg dessutom på ryttarens position!
Mycket matnyttiga tips!

Men gud så varmt det var!!!

Några bilder från första dagen...
lipstick träning för svante johansson

 

 träning för svante

En liten studs serie där koncentrationen låg på att hålla tempot exakt, rakheten och att därmed också sprången skulle bli exakt lika stora.

svante träning

En liten låg bana hann vi också med att hoppa.


Andra dagen för Svante!

Koncentrationen låg även denna dag på rakhet, tempo och fokus!
Men då i stort sett enbart på banhoppning.















Damen var väldigt fin andra dagen förutom just när hon lyckades med konststycket att vända lika snabbt som en bananfluga och flyga rakt upp i luften.. Behöver jag säga att jag inte hade en chans att sitta kvar? Näää...
Men jag kan inte klandra henne, det sprang nämligen helt plötsligt tre barn bakom en häck som höll på att skrämma livet ur oss båda två ;)


Summan utav dom dagarna är att jag mer än gärna åker dit igen och får fler bra tips!!
Helt klart värt pengarna och tiden!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0