Gör om och gör rätt nästa gång!

Ja det är en läxa jag lärt efter dagens fälttävlands start!

Att det är viktigt att gå terrängbanan i lugn o ro förstår nog alla. Likaså att repetera banan så där en 15 gånger i huvudet är suveränt!
Men att gå banan två gånger det räknas visst till lyx ;)

Jag brukar försöka gå hela banan minst två gånger, alltid finner man något man ej tänkt på tidigare.
En sväng som är lite lurig, hur står solen i vatten hindret? Stör det min häst? Hu rlångt var avståndet mellan A och B hindret? Ska jag rida till höger eller vänster om den stubben?

Ja det finns hur mycket som helst att tänka på!
Idag åkte jag till gärds i god tid för att hinna gå banan en gång till. Men tjiiii fick jag. Det blev ingen andra bangång utan jag fick lita på min första bangång och på några ryttarvänners kommentarer.


Idag gick det vägen men jag gör aldrig om det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0