Tränings frustrationen

Ja den där hemska frustrationen som infinner sig hos oss ryttare ibland den smal till mig hårt i huvudet i onsdags när vi tränade!

Lipstick skötte sig utomordentligt väl!! Hon gjorde inte en miss och ställde verkligen upp till 200%. -Duktig flicka!

Men sen kommer vi till ryttaren.... Ja jag började bra under "framhoppningen", la henne helt rätt till hinderna och hade bra kontroll både på henne och mig. Positionen som är så viktig och som faktiskt är så lätt att glömma bort, men den satt som en smäck enligt Anna =)


Så långt ingen frustration, bara njutning!

Men sen då.. hinderna blir lite större och mitt huvud går på högvarv ;)
Måste hitta avståndet, måste hitta avståndet och börjar ibland bromsa lite.. HELT I ONÖDAN!!!!!
Ja Ja det var igentligen bara inhoppet i en kombinaton som jag hade lite problem med, den stod väldigt tajt ur sväng och jag hittade inget som helst avstånd utan valde att istället styra brevid och göra om och göra rätt!

och då satt avståndet där!


Gahh! Sluta bromsa och rid ;)

Ja Ja man måste träna och förstå sina fel för att kunna bli bättre =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0