Jobbet

Tänkte berätta lite mer om mitt jobb!
 I våras läste ni kanske det här inlägget och förstod att jag arbetar i ett travstall =)

Fick ett väldigt bra erbjudande från proffstränaren i stallet.

För tillfället är vi 3 hästskötare/ tränare i stallet som har hand om hästarna + våran chef/ tränare.
Vi har våra egna hästar som vi tar in och ut, gödslar, kör, pysslar med, följer med på tävlingar, longerar, tömkör m.m m.m

Utöver det rider jag många utav stallets hästar då det enbart är jag som är ridkunnig.
och ja jag kan säga att rida travhäst är inte direkt min dröm i livet, det är väldigt speciellt och man måste ha kunskap för att kunna göra det! Dock tycker jag att det är väldigt roligt att använda min kunskap både från travet och från ridningen för att träna hästarna efter det!

Det jag framförallt gör är att rida "tränings lopp", intervall träning och klättring ute i terrängen! Vi har massor utav tränings slingor i skogen, men när det står klättring på schemat blir det ofta så att jag rider utanför vägarna och låter hästarna lyfta lite mer på benen över stock och sten och samtidigt gå backe upp och ner!


En liten del utav stallgången.

 

En mystisk morgon bild utöver några av hagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0