Grazini

Sicken duktig häst!!

Om vi börjar från början....
Dressyren skulle ridas på vattensjuk gräsmatta... Lovely!
Hur arrangören hade tänkt sig att detta skulle kunna bli något bra av det vet i tusan med tanke på att regnet ståt som spön i backen dagarna innan.

Ja Ja jag red i sörjan och Grazini gjorde så gott hon kunde! Inte lätt när man halkar runder ömsom sjunker i leran. Så ni förstår säkert att vi såg ut som två stela pinnar som försökte hålla oss på benen!

Inget toppen betyg på den rundan men vad gör väl det?!
Fick i vart fall trevliga kommentarer om att det var en trevlig häst med potential!


Mot hoppningen!
Framhoppningen hölls i ännu ett dyhål! Med tanke på det så hoppade jag inte så värst många språng eftersom det är betydligt tyngre och mer påfrestande än normalt.
Som dom flesta vet är Grazini ingen banhoppnings stjärna och så inte denna dag heller. Lite oförsiktig och slänger sina ben åt alla håll skulle man kunna säga!
Så fyra ner blev det tyvärr.


Terräng momentet
När jag började rida fram så var damen lite seg och trött och då får man tänka till lite och verkligen göra en bra framridning!
Inte för lång och inte allt för uttröttande.
Nog om det! Ut i terrängen kom vi och som vanligt red jag lite lugnt dom första två sprången och sedan ökade vi!
Vi hoppade hinder efter hinder och Grazini bara älskade det!
Hon bjöd på allt som kom i hennes väg och gjorde det klockrent!
Felfri på hinder och fyra straff för tiden var makalöst bra med tanke på vilken bana det var!


Snacka om att jag är nöjd med damen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0