Lite extra krydda i livet


Det finns en häst som både kan göra livet lite extra surt för mig samtidigt som det ger mig otroligt många extra skratt!!

Hästen heter "ala busfrö" /  Corall 


Jag hade precis tagit in Lipstick och Sixten från hagen och var på väg att hämta deras kraft foder. Just i detta ögonblick hör jag en häst gå i stallgången. Förbryllad vänder jag mig om med tanken i huvudet, -Hmm... vilken boxdörr glömde jag stänga ordentligt igentligen...?!


Nehej nej tjii fick jag, inlunkandes kom nämligen Corall!
Jag hade satt i alla trådarna i staketet tidigare. Ja det var jag helt säker på!!

Ja Ja på med en grimma på Corall och sen var det bara att promenera ut igen med henne..
Väl ute vid hagen så ser jag till min förvåning att trådarna hänger där jag hade hängt dom innan.. Märkligt!

Men jo jo mensan den gamla hon kan än! Corall tog ett skutt  över och vips så var hon ute på sin egna lilla promenad.. Pappa bevitnade det hela och han påstår att det var luft i det språnget!!

Opps,, öppningen i staketet står för det första i ganska brant uppförs backe och är ca 120-130 högt!


Ja Tanten Corall var i vart fall inte nöjd med att vara kvar i hagen själv medans dom andra skulle stå i stallet och äta havre. - Icke utan Corall ;) nej nej men stå i stallet då om du vill...





Corall har alltså lyckats igen! Ingen ska tro att dom kan bestämma över henne, så har det alltid varit och kommer alltid att förbli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0