2009

Det är året jag minns med skräck blandad förtjusning!

Tänkte försöka återberätta några utav minnena från året som nu är till ända.



I slutet på januari hjälpte Lajn mig med att lasta och köra upp till halmstad med min unghäst Calissa. I stallet där jag hyrde in mina hästar då fanns inga andra unghästar vilket var lite synd men det löste jag genom att hon fick flytta till halmstad! Där går hon än och busar runder med alla sina kompisar!!




På sportlovet passade jag på att åka norr om kristianstad på en hoppkurs. Herregud vad halt det var på vägarna!!!!! Men jag skulle dit,, det är ju inte varje dag man rider för en person som varit med i landslaget i över 15 år!!!!   Herregud vad besviken jag blev!!!!
Jag har efter det träffat han på väldigt många tävlingar och han undrar fortfarande om jag inte ska komma igen... -Nej tack!



I April hittade jag äntligen ut i dressyr träsket och skaffade mig en ordentlig tränare!
Daniel kan konsten att  komma på övningar som man tror är helt omöjliga att utföra på den hästen man sitter på.. Vid passets slut är man helt slut, men också så glad över att man lyckades genomföra det man trodde var omöjligt!!

Tack Daniel!!


Maj månad minns jag med strålande glädje! Inte för att jag fyller år då eller så utan för att jag äntligen kunde flytta hem hästarna!!! Så skönt det är att bara ha dom utanför dörren och kunna gå ut när man vill.
Corall njuter över att vara hemma igen!




I Juni gör jag första starten i LA med Lipstick.
Kommentar: -Slutade i katastrof ;) Lipstick fick in en fullträff och knockade mig vid hennes stopp på andra kombinationen... Ah ja det kan ju inte gå bra direkt.. Tyvärr!


Juni och Juli var annars väldigt bra tävlings månader..! Några placeringar med Lipstick lite varstans.
Vi åkte även på metting i björbäck! Dom har väldigt fina tävlingar där så det vill man bara inte missa!!
Jag hann även med att hjälpa en kompis och tävla hennes häst ett par gånger vilket jag gärna hade fortsatt göra om det inte hade varit för att det vissade sig att hon besvärades av lösa benbitar.

Augusti började jag med att åka till perstorp och tävla. I LB  så var vi placerade, men så kom vi till LA... och då var det dax för tre kombination. Tror ni att vi kom över?
- Ja dom två första hinderna i kombinationen ja.... AJ!!! Säger jag bara. Där knäcktes två revben.

Vilken tajming va? För just då började vi nämligen på att bygga nya häst stallet...!!
Nedan en bild när vi hade börjat riva precis.



Annah "lurade" med mig på terräng träning i revinge. Snacka om att jag fastnade direkt!!!

September innehöll en seger för mig och Lipstick. -Greeeat!




Vi hann även med att ta fälttävlandskortet!

SM i Teamchasing gick av stapeln och vi var såklart tvugna att ställa upp!!!
Annah och jag på våra Lipton hästar (dom  är halvsyskon!), utklädda till nunnor!
Hardcore sisters!!

En upplevelse jag aldrig kommer glömma!! Givetvis kommer jag försöka göra om det 2010!



Efter det har jag hunnit med ytterligare några hopptävlingar! Några har gått riktigt bra andra lite sämre. Vi hann även med att debutera i fälttävlan under hösten. Jag red allsvenskan med ett gäng riktigt härliga tjejer från ridklubben!

Jag har hunnit med att skaffa mig en häst till...

Ja plus en hel massa, massa mer!!!!

Gott nytt år!!


Kommentarer
Postat av: Annah

Det har varit ett fint hästår och jag hoppas att vi får fler fina minnen tillsammans under 2010.

Kram

2010-01-01 @ 13:15:27
URL: http://svenskryttare.blogg.se/
Postat av: Elin

Heej! :D tack för din kommentar på min blogg! Va roligt att du hittade mig, Jag trivs JÄTTEBRA med "Taz" som nu då kallas Louie :) Han har verkligen hur mycket kapacitet som helst den hästen. Jag skrev min mejladress som du kanske ser? Du får gärna skriva till mig där, du får gärna berätta vad du vet om honom, vill veta så mycket som möjligt. Ha det bra! :)

2010-01-01 @ 19:20:18
URL: http://justlikeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0