Mitt dyrbaraste läppstift!



Ja för det är hon!

Little Lipstick
Född 2002

Lipton- Little boy

Hon har varit hos mig i ca 1,5 år nu och det har verkligen varit en häftig tid!!
Jag fick höra väldigt mycket om den här hästen redan innan jag provred henne och det var inte mycket som var positivt! Jag fast besluten om att prova och bilda mig en egen uppfattning.

Ridturen var säkert inte den bästa men något måste jag ha fastnat för och som gjorde att jag erbjöd mig att ta hand om henne ett tag och utbilda henne.

Så har det fortsatt och så håller det på än =)

Folk som träffar Lipstick brukar säga att hon alltid ser så lugn och trygg ut.
-Ack!! Ni skulle bara veta......
När man kräver disiplin utav henne en varm sommardag på dressyr banan, då vill jag helst slippa sitta på!!
Ni annar inte vilket jävla humör hon kan ha då!

Sicket sto alltså...



Men när man väl har lärt känna henne och vet hur man ska handskas med henne så är hon helt otrolig!
Ett utav rycktena som följt henne tidigare var att hon inte kunde hoppa. Tja inte vet jag men jag tycker att bilden ovan talar mot det ganska så ordentligt! ;)

2009 tävlade vi upp till LA i hoppning
Debuterade i fälttävlan
Red SM i Teamchasing
Vi startade i LB dressyr med mindre än ett dygns framförhållning ;P
och en massa, massa mer!!!!



Lipstick är hästen som ena minuten kan vara rent JÄVLIG för att nästa vara helt underbar att sitta på..
För att få hennes förtroende måste man bevisa att man förtjänar det först!

Men det är värt att slit för att vinna hennes hjärta!! =)



Kommentarer
Postat av: Annah

Åå vad fint läppstift! Haha.. Hoppa du får behålla henne länge. Hon är ju en gummiboll så det ryktet förstår jag inte hur det har uppkommit <3

2010-01-22 @ 17:59:52
Postat av: Ia

Hi Hi nej jag förstår mig inte heller på det ryktet riktigt. Du är väl om inte annat ett utav mina vittnen?! ;)

2010-01-22 @ 21:43:52
URL: http://hastbrudarna.blogg.se/
Postat av: Annah

Jo, jag om någon vet att hon kan hoppa. Jämfört med min klumpeduns är hon en stjärna. Haha..

2010-01-23 @ 10:51:17
Postat av: Lamia - TÄVLING, VINN BENLINDOR FRÅN JHL

Bra kämpat med henne :) Man ska inte lyssna på vad andra säger ;)

2010-01-27 @ 19:19:35
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0