Två intensiva veckor



Himmel vad tiden bara springer iväg....

Har ju massor att berätta och skriva om men som jag inte hinner med just nu, det är nämligen dax att plocka in hö till hästarna inför kommande vintern =)  Inte så värst kul men det måste göras!!

Kör en liten snabb genom gång utav "häst livets" händelser sista tiden...

För ganska exakt 1,5 vecka sedan var jag och två vänner hemma hos Niklas Arvidsson på hoppträning!!

Fick med mig en massa matnyttiga tips hem och såklart ännu en gång en massa övningar!!  Vi stutsade runt lite olika bansträckningar och kluriga kombinationer. Niklas är verkligen expert på att sätta ekipage i problem lösar situationer. Om lipstick tåls det att säga om och om igen att hon är en klippa!

Team chasing träning förra söndagen på Skatteberga. Tyvärr var inte Charlotta som ingår i mitt lag sittandes till häst den här dagen så vi red bara två. Men Charlotta fick trots allt  hoppa ett par häckar, snäll som jag var så fick hon låna "Gummi bollen" Lipstick.

Stranden i Falsterbo besökte vi i tisdags tillsammans med ytterligare nio ekipage! Super härligt =)


I onsdags så var det dax för en ny hoppträning för Olof.  Lipstcik fick äran att följa med och hoppa 135- bana på hans gräsbana. Hon var riktigt härlig och efter en liten stunds hoppande så hoppade hon riktigt perfekta språng!

Duktiga... duktiga Lipstik!!!



Ja det var nog bara lite utav allt det som har hänt sista tiden! Men om jag nu istället tittar framåt i veckan som kommer så väntas det en hoppträning för
Svante Johansson!

Eller rättare sagt det blir två stycken!!
=)

Så nu får jag nog snabba mig på och sätta fart med höet så jag kommer iväg till halmstad någon gång.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0