Födelsedags firande tävlings helg ;)

Ja så är det!
Den gångna helgen var det fälttävlan hos Gärds på lördagen och på söndagen hoppning hos Frosta RF!

Med andra ord fullt ös!!
Tack o lov hade jag en sen start tid i dressyren på lördagen och tills dess hade det otroligt nog slutat regna dessutom!! Kunde inte ha bättre tajming!! Dressyren gick lite si och så där. Jag trodde faktisk att jag hade ridit fel väg dessutom men det hade jag som tur var inte!!
Men Lipstick gick lite mot handen vid några tillfällen och en del på dubbla spår.. Sen kan det inte hjälpas att domaren inte hade huvudet på skaft och såg våran trav ökning uppenbarligen.. Slutsatsen e annars att man bör "sken trava" för att hon skulle tycka sig se en ökning! ;)

Banhoppningen var felfri! Efter detta fick Lipstick inte ens en timmes vila innan hon skulel ut i terrängen... Tyvärr!!

Men det är inte så mycket att göra åt men jag hade helst sett att det hade varit i vart fall nästan två timmar. Dom behöver trots allt en stunds vila!

Ut i terrängen kom vi och det med en väldans fart =)  Halv Coffin som Lipstick normalt hatar och som hon brukar mer eller mindre vägra att hoppa fixade vi bra! Hon var lite tveksam men med bra ridning så hoppade hon kanon!! Banan flöt på bra och Lipstick var kanon fin, dock lite tittig men det är hon ju mer eller mindre alltid. Jag började slappna av när det var fyra hinder kvar och då vips så fick jag en utbrytning.. Ja jag kan bara skylla på mig själv. Det var det ända felet annars gick det super!!


Söndagens hoppning med Sixten gick helt okej!

Det var årets första utomhus hoppning för han och då börjar vi på en dyng sur gräs bana!! Det hade regnat hela lördagen och det hade varit tävlingar två dagar tidigare!

I vart fall startade vi i 1,15 och 1,25. Båda klasserna med vars ett stopp.... MITT FEL!!! Lite för lite ben med resultatet för dålig fart för att det ska passa han bra. Ahja för övrigt kändes han pigg o fräsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0