Huvudvärk!

Jag kommer snart lida utav både huvudvärk och en urfattig plånbok så som mina hästar håller på....


För ca en månad sedan stegrade Calissa sig och gick över.... Landade på en fruktansvärt dumt ställe och sätt så det blev en akut körning till djursjukhuset för röntgen. Med en enorm änglavakt hade hon klarat sig utan några större skråmor.

Veckan därpå tog jag ut veterinären för Lipstick, Corall och Calissa skulle vaccineras.. Ljuvligt när tre utav tre hästar står med ordentlig feber i två dagar efter. Ja Ja det ordnar i vart fall upp sig själv för det mesta!


Efterhand som Calissa hämtar sig efter smällen och febern så börjar hon svullna i bakbenen, precis över has lederna...   -Åhh vad det är ljuvligt att ha häst *SUCK*

I måndags var vi så på kliniken och fick röntgat henne. 
Diagnosen lyder: Lösa benbitar på båda bak.... 

Hade vi inte bekymmer så har vi skaffat oss i vart fall!


Så har vi då Lilla Lady också. Inte kan vi väl glömma henne i det här inlägget, nej då på ett litet hörn får hon också vara med!

Förra lördagen låg hon med vissa kolik symptom i haen. Inte så vidare kul. Jag gick en lång rask promenad men hon travade gladeligen med mig och såg så glad ut. Men så fort vi kom hem så slängde hon sig igen. Ja så det var bara att ta ut veterinären igen.

Hon fick behandling och är nu frisk o kry igen!




Så då äntligen till dagens galenskaper!!!


Calissa och Sigge tog en liten egen tur och utforskade vyerna dagen till ära. Jag kan säga att det är absolut inget jag uppskattar! Speciellt inte när dom ger sig på att springa över asfalts vägen som är hårt trafikerad av framför allt lastbilar!

Dom har lyckats med konst stycket att dra upp två trä stolpar och flytta på tre stolpar med vars ca 50 kg cementklump i änden.

Helt otroligt att ingen utav dom har en ända skråma på kroppen!!!!!



Nu står dom i vart fall i stallet och mumsar hö igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0