Måndags träning!

Karin ringde mig på morgonen och undrade ifall jag var sugen på att rida lite galopp intervaller med henne. Givetvis!

S
å hon packade in hästen och styrde till mig.

Ut i skogen bar våra hästar oss och efter det red vi fyra låååånga galopper.

Denna gången valde vi att rida på skogsvägarna och ta nytta av backarna! Ibland utnyttjar jag jobbets ordentligt preparerade travbana, men som sagt inte denna gången.

Första intervallen inehöll några kilometer normal galopp. Inga svårigheter utan bara lätt sits och så bär det av backe upp och backe ner.

Andra intervallen innehöll kort samlad galopp (sittandes), fokus låg på väldigt "aktiva bakben"!

Tredje intervallen ca 3 kilometers lite över normal galopp.

Fjärde och sista intervallen innehöll en ganska lång galopp, till att börja med normalt tempo men allt efter som så ökade vi och sista tempo ökningen gick över skogens brantaste backar =)

Efterföljande trav är ganska skönt både för häst och ryttare!





Kan meddela att båda hästarna är pigga och fräscha även dagen efter!!  =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0