Säkerhets tips 3!

Ja nu är det dax för att litet tips igen och idag får det bli en liten nyhet hemma hos mig!

Nämligen...

Säkerhets stigbyglar från Mountain horse!

Gummit på yttersidan åker av vid en viss belastning, som tex vid en avtrillning.
Tanken varför jag ville ha just dessa är att jag rider mycket och ofta själv. Inte för att det alltid hjälper att man är flera ryttare men då ser åtminstone någon om det händer något.
Jag har faktiskt aldrig fastnat med foten i stigbygeln och vill aldrig göra det heller!
Fy vad obehagligt!
 

Mina knän verkar även dom älska dom här stigbyglarna, just pga att plattorna är luttade vilket gör att leder och ryggen mår bättre och det må jag säga känns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0