Ny tränare på tapeten!



Anna Hassö  fick idag ett besök utav mig och Karin eftersom vi ville hoppträna!  =)

Jag hade pratat med Anna innan och förklarat att hästarna inte är i full tävlingskondition men inte allt för långt ifrån heller. Så lite lägre hoppövningar med fokus främst på ryttaren stod högt på våran önskelista.

Hoppövningar fick vi visst!

Serier av det liiiite längre laget...
Oxer på liten volt med varierande bommar förre och efter hindret allt eftersom. Väldigt bra övning för att se om man verkligen har hästen mellan hand och skänkel och framför allt en bra övning att hoppa hästen böjd. Oftast försöker man ju alltid ha en rak häst fram till hinderna, men i en snabb omhoppning behöver den kunna hoppa böjd ibland!

Plus en hel del annat!


Anna är en fantastiskt duktig tränare som har väldigt lät för att hela tiden förklara varför man ska göra på ett visst sätt m.m Dessutom är hon en väldigt duktig ryttare!




Förstår inte folk som sitter hemma och harvar helt själva och tror att det ska ske ett under att dom ska bli duktiga helt plötsligt! Nej sluta upp och drömma och ge er ut och träna!
Varje duktig ryttare tränar för någon och det finns en anledning till det!

 "Bäste dräng e inte alltid bäst"


Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Först å främst! JÄVLIGT bra inlägg. Alla behöver en tränare. =) Nu är snart hästarna igång igen så man kan komma igång! Ska bli härligt!



Sen till svaret på din fråga:

Nej, blir ingen mässa i helgen, va där igår och det fick räcka=) men det va kul att ha lite omväxling på jobbet måste jag säga=) Ska du upp?? Ska du till GHS iår?

2011-01-21 @ 10:38:29
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Rebecca Joli

Nä blir nog inte GHS, jag är superfattig så jag har inet råd=( SNYFT!!!



Nä det är inte jättekul å gå runt där uppe. Jag får ju betlat för att va där, men är jättekul å träffa kunder och så, få ett ansikte på alla liksom.

2011-01-21 @ 15:21:19
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0